Instructor Auto Timisoara .:. Scoala de Soferi Timisoara

Scoala de soferi Timisoara

Scolile de soferi vs. instructorii auto autorizati

Publicat de JeanS pe aprilie 9, 2008

Inversul nu cred, cel putin din punctul meu de vedere si al altor instructori auto autorizati cunoscuti, ca ar fi valabil. Este o concluzie a celor vazute, auzite, simtite si discutate cu diverse persoane. Este posibil chiar ca titlul sa fie putin fortat, dar asta ramane de vazut, poate si de rezolvat pentru inca mult timp.

Observ ca noi, instructorii auto autorizati (scurt IAA sau instructorii independenti – denumirea populara) suntem un soi de paria, un fel de “ghimpe” pentru scolile de soferi. De ce? Nu stiu! Problema este ca, nici nu incearca cineva sa “sparga” acest “mit”, mai mult am observat chiar si pe forumuri de discutii, “dispute” pe aceasta tema, intre fosti cursanti, actuali conducatori auto.

Cu ceva timp in urma, un oarecare domn, patron al unei oarecare scoli de soferi, facea unele afirmatii la adresa IAA pe un post de televiziune. Si cum bine probabil va-ti prins, acestea erau mai mult decat scandaloase. Nu stiu exact ce si cum spunea, am auzit si eu, din vorba in vorba pentru ca “vuia bransa”, si nu as vrea sa reproduc in nici un fel, fiind bine stiut ca acest mod de propagare modifica textul initial. Parca il si vad pe nenea asta, cu o fata importanto-nervoasa, indrugand una si alta. Nimic anormal atata timp cat ne-am obisnuit cu astfel de atacuri, ieftine sau nu, interesate sau dezinteresate, nu doar in acest caz, ci si in cotidian. Si bineinteles, nu puteam face nici noi exceptie.

Fara sa fac nici pe atotstiutorul si nici pe superjustitiarul, incerc o mica disectie a problemei. Inainte de a fi IAA, am fost si eu angajat al unei scoli de soferi, si cred ca am reusit sa-mi formez puncte de vedere pentru ambele ipostaze. Si uite asa am ajuns la concluzia ca nu exista nici un motiv de disputa. Lucru pe care cred ca nu il cunosc, sau nu vor sa-l recunoasca domnii patroni de scoli este ca, aceasta meserie nu se face prin mica publicitate, campanii publicitare agresive sau chiar mai rau prin “improscare cu noroi” in stanga si-n dreapta.

Departe intentia mea de a raspunde cu aceeasi “moneda” insultelor, cred ca este imperios sa-mi sustin cumva afirmatiile. Si nu pot altfel decat exemplificand. Mai exact, principalul motiv pentru care am devenit IAA, nu singurul, a fost volumul mare de munca pentru o serie de cursanti, o consecinta putand fi si calitatea indoielnica, avand ca principal obiectiv finalizarea cu orice pret a cursurilor, pentru a lasa loc urmatoarei serii de cursanti, si nu atentia de care ar trebui sa beneficieze fiecare cursant in parte. Nu ma refer la o situatie generala ci punctez clar pe cazul meu, si este vorba doar de pregatirea practica. Nu vreau nici sa patez numele scolii la care am lucrat, sunt persoane care pot lucra in acest ritm si sunt multumite de rezultat, lucru valabil pentru toate scolile de soferi. Din partea mea au tot respectul pentru ca reusesc. Dar asta nu cred ca da dreptul cuiva sa comenteze in termeni negativi la adresa altora, fara un suport argumentat.

Foarte bine ar fi daca fiecare am privi in “curtea proprie” si ne-am vedea linistiti de treaba. De cand am aderat la Uniunea Europeana, nu mai este asa simplu sa ai o “capra”, asa ca este posibil ca “vecinul” sa nu fie detinator de “capra”.

5 Răspunsuri to “Scolile de soferi vs. instructorii auto autorizati”

  1. iepure samuila spus

    In sprijinul celor de mai sus amintesc ca in urma cu 24 (noiembrie 1984 )ani am fost si eu admis la o scoala de soferi amatori din Zalau, era si singura din oras.
    Avea vre-o 6-7 instructori, printre care si directorul Beldean era instructor.
    In cele din urma am reusit sa ca prin martie 1989 cu interventie sa pot sa urmez cursurile scolii.
    1.Cursurile de legislatie se faceau corect.
    2.Cursurile de conducere se faceau pe baza de ,,PILE”.
    3.Am terminat cursurile de conducere in septembrie 1989.
    4.In octombrie 1989 am absolvit scoala.
    5.In noiembrie 1989 am luat permisul de conducere.
    Instructor l-am avut pe unul Jurca din Jibou.
    Acest instructor venea si nu venea la serviciu. Ba zicea ca i-a fost defecta masina, ba mai avea o pila de instruit (probabil de la care lua mitaaaaa) care maine sau poimiine avea de sustinut examenul pentru permis si imi zicea ca are o obligatie:,, asta e Tov Dir. de la Banca …, Tov medic la CARDIO, ;ba tov de la …Grup scolar…, dela Alimentara, Restaurantul…,etc.
    Din totalul orelor afectate conducerii, am condus max. 180 de minute pe masina scolii.
    Instructorul tot imi zicea ca eu stiu sa conduc, si ca are o rugaminte sa mai las pe cutare si cutare sa mai conduca.
    Sigur ca stiam sa conduc, daca am fost nevoit sa invat singur.Imi ducea cineva masina inafara satului ,in pasune unde conduceam 5-6 ore/zi.
    Imi pare rau, urasc de ,,MOARTE ” acele scoli de soferi.
    Eu nu as dorii sub nici o forma ca pentru fii astei natii sa mai reinvie acele relicve nocive si imorale asa zise:,,Soli de soferi amatori”, practic ,,Instructorii independenti” sunt de mii de ori mai corecti decat scolie , si se invata si sigur mai bine si se parcurg toate orele prevazute in program , in plus nu asteapta nici o ,,MITA”.

  2. Simon Richard spus

    De ce sa nu spunem lucrurilor pe nume? Sustineti ca ati fost angajat al unei scoli de soferi. Pot sa va intreb cit de motivat financiar ati fost? Pt ca la urma urmei totul se rezuma la bani. Instructorul auto angajat, este fortat pentru a-si lua salariul (cit e ala) sa lucreze cu un numar mult mai mare de elevi decit un instructor auto autorizat (particular) si apar doua aspecte:

    1. Nu se poate ocupa cu atentia cuvenita de fiecare in parte.
    2. Fiind slab remunerat nici nu e interesat de calitatea serviciilor oferite, tinzind sa-si menajeze masina (pe care el o intretine) si sa economiseasca din carburant pentru a-si rotunji venitul subtirel.

    Ce inseamna menajarea masinii? Citeva manevre de garare si parcare in trafic cit sa nu poata spune elevul ca nu a facut. Mentionez ca manevrele de mers inapoi, garari cu fata si spatele ocupa cam 15% dintr-un curs dar datorita faptului ca uzura masinii este de cel putin 8-9 ori mai mare decit la drum intins, instructorul care doreste sa-si menajeze ambreajul si directia, lucreaza in modul descris mai sus. Evitarea zonelor aglomerate este un alt mod de a menaja masina si instructorul deoarece apare uzura ambreajului, a frinelor si a nervilor instructorului.

    Tot ceea ce apare in presa este de fapt rezultatul unui razboi tacut intre scoli si instructorii auto particulari deoarece pentru sustinerea scolii si a veniturilor din scoala, patronul are nevoie de cursanti, cursanti care de un timp incoace migreaza catre particulari datorita diferentei de calitate a procesului de invatamint. Pentru aceste S.R.L.-uri numite scoli, ideal ar fi un numar cit mai mare de elevi si in aceeasi masura de instructori slab motivati financiar. Daca reuseste demersul Asociatiei Patronatului Scolilor de Soferi o sa vedem mult mai multe accidente pe soselele patriei. Sincer, sper sa nu….

  3. Simon Richard spus

    Revin cu o complectare. Diferenta intre instructorul auto autorizat si cel angajat este delimitata clar de faptul ca primul lucreaza doar elevi inscrisi de el iar instructorul auto angajat, indiferent de calitatea serviciului oferit, are intotdeauna cel putin 6 elevi pentru seria noua, alocati de scoala.
    Particularul este direct interesat ca elevul sa plece bine pregatit si multumit de serviciile lui deoarece in timp, fostul elev isi recomanda instructorul in cercul de cunoscuti si-i trimite in medie, inca 3-4 elevi spre deosebire de scoli care-si atrag clientii doar datorita pretului scazut.

  4. Simon Richard spus

    Joi, 25.06.2009, ora 10 intilnire in Bucuresti in fata Ministerului Transporturilor. Mitingul este autorizat si si-au anuntat participarea instructori auto autorizati din fiecare judet al tarii. Contam pe o prezenta cit mai mare. In fond este vorba de viitorul meseriei voastre……

  5. Aureliu spus

    Si ce s-a obtinut cu mitingul? NIMIC! Gasca arerista a lui Berceanu a blocat totul, inclusiv pe bietul Lipa. Lipa-lipa! Lipa-lipa! Asta e!

Lasă un răspuns

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

